PRESS TV: Iran's 24 Hour English News Network

PRESS TV logoIn July 2007, Iran debuted its first 24-hour international news network. Press TV, which aims to counter the ubiquitous anti-Iranian propaganda in the Western media, is broadcast entirely in English and funded by the Iranian government.

In one recent segment, the network reviewed Dr. Mossadegh's oil nationalization and the subsequent coup which toppled him in 1953. Although generally a straightforward piece, it seems to equate Ayatollah Kashani (an ally of Mossadegh who later turned against him), with Mossadegh as an equal partner in the nationalization effort. This is an ongoing theme of the Islamic Republic, attempting to claim credit for the nationalization achievement which they supported despite harboring an overall disdain for Mossadegh himself.

To view the video in Windows media, click here

Related links:

Iran Commemorates Students Day- 1953 Protest of Nixon Visit (PRESS TV)
Mossadegh Film Clips, Newsreels from the 1950's
International Herald Tribune Newspaper on Mossadegh and Iran
The Los Angeles Times Newspaper on Mossadegh and Iran